fylla år

idag blev ännu en seg dag, har iaf typ städat och rensat rummet lite så snart kaan vi hämta hem dubbelsängen och slänga ut allt annat jag har i mitt rum, häääärllligggt!!! fyller år om en vecka och satt typ och tänkte på hur jävla segt de e att fylla år igentligen, när man e liten då e de typ det bästa som finns i hela världen och när man är gammal vill man inte fylla år, men nu då? 16 år e typ en sån där seg mellan ålder liksom, de e inte så att man bah, yes nu e man snart 18 och får ta körkort och gå på krogen utan de händer verkligen ingenting. sen liksom kommer dom där frågorna som man får ca 2 veckor innan man fyller år typ "va önskar du dig då?", "hur känns det nu när du snart fyller år?"... jag har ingen aning om vad jag önskar mig är svaret varje år men det är endå en fråga som är obligatorisk, asså jag klagar inte för man känner ju att folk bryr sig de e vell mest att man aldrig har ett vettigt svar på frågan. som när man va liten och alltid önskade sig saker mellan himmel och jord men det mesta var utom räckhåll, men när man väl fyllde år blev man överlycklig vad man än fick. sen typ på själva dagen när man fyller år får man höra frågan "hur känns det att vara såhär gammal då?"  jo det känns exakt lika dant som innan och ni har hört svaret förut :) tror typ den frågan har blivit en slags öppningsfras för när man träffar ett födelsedags barn xD sen minen när man får presenter, asså hur glad man än blir vet man aldrig hur man ska tacka, antingen verkar man inte glad eller så verkar man överdriven, liksom hur ska man säga, ett enkelt "tack" känns så banalt liksom, sen kan man ju inte överdriva heller då låter de ju fejk. sen natten till dagen man fyller år då blir de sms bombning på hög nivå liksom, alla måste säöga grattis direkt! haha så glöm inte säga grattis den 19e :D
puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0